Zadania Działu Finansowo-Kadrowego

1. Do zadań Działu Finansowo-Kadrowego należy w szczególności:
1)   w zakresie spraw finansowo -księowych:                                                                                                         
a)planowanie środków finansowych na realizację zadań PCPR, w tym przygotowywanie projektu planu finansowego na dany rok budżetowy w wymaganych terminach,
b)opracowanie zmian do budżetu,
c)zapewnianie prawidłowej realizacji budżetu,
d)prowadzenie wymaganej na stanowisku sprawozdawczości, z zachowaniem wymaganej terminowości,                                                                                                                             e)kontrola dyscypliny budżetowej, kontrola wstępna i kontrola bieżąca,
f)rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych,
g)podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania dodatkowych środków na pomoc społeczną w Powiecie Sępoleńskim,
h)nadzorowanie postępowań w zakresie zamówień publicznych,
i)opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora PCPR, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowych, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,
j)przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu i Rady Powiatu dotyczących realizacji budżetu PCPR,
k)kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu PCPR oraz ich zmian,
l)prowadzenie całościowej i kompleksowej obsługi finansowo-księgowej projektu systemowego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego,
m)prowadzenie całościowej i kompleksowej obsługi finansowo-księgowej zadań realizowanych ze środków PFRON,
n)kontrola Warsztatu Terapii Zajęciowej pod względem gospodarki finansowej i spraw kadrowych,
o)prowadzenie całościowej i kompleksowej obsługi finansowo-księgowej PCPR i RDD,
p)prowadzenie całościowej i kompleksowej obsługi finansowo-księgowej PZOON,
q)planowanie i realizacja inwestycji, remontów oraz zakupów inwestycyjnych i opracowanie sprawozdawczości w tym zakresie,
r)bieżące współdziałanie ze Skarbnikiem Powiatu i Dyrektorem PCPR w zakresie opracowywania i realizacji budżetu PCPR,
s)prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej i sprawozdawczości finansowej w zakresie materiałów, przedmiotów nietrwałych i majątku trwałego,
t)sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej, w zakresie budżetu, w określonych terminach. Ocena wraz z rekomendacjami jest podstawą do planowania budżetu na rok następny,
u)organizowanie sporządzania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki, sporządzanie kalkulacji kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,
v)przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia rozliczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
w)prowadzenie postępowania egzekucyjnego należności z tytułu odpłatności rodziców za pobyt ich dzieci w pieczy zastępczej i wydatków na świadczenia pomocy społecznej oraz nienależnie pobranych świadczeń,
x)przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o zaległości z tytułu nieponoszenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,
y)systematyczne informowanie dyrektora PCPR o sytuacji finansowej PCPR oraz o przypadkach ujawnienia w trakcie kontroli nieprawidłowości w dokumentacji lub jej obiegu,
z)wypłata świadczeń realizowanych przez PCPR w wymaganych terminach,
aa)wypłata wynagrodzeń pracownikom oraz prowadzenie dokumentacji świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
bb)prowadzenie rozliczeń finansowo-księgowych dotyczących zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
cc)kontrola prawidłowości umów zawieranych przez  PCPR pod względem finansowym,
dd)przekazywanie środków finansowych odpowiednim organom i instytucjom w wymaganych terminach,
ee)sporządzanie not księgowych, rachunków za pobyt w pieczy zastępczej  dzieci z terenu innego powiatu,
ff)windykacja należności, w tym przygotowywanie dokumentacji finansowej do egzekucji,
gg)przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji,
hh)kompletowanie dowodów księgowych oraz dbałość o należyte przechowywanie tych dokumentów,
ii)obsługa finansowo- księgowa w zakresie budżetu i środków pozabudżetowych krajowych i Unii Europejskiej,
jj)prowadzenie sprawozdawczości finansowej PCPR oraz innych jednostek organizacyjnych, dla których w PCPR prowadzona jest obsługa księgowa,
kk)  opiniowanie projektów aktów prawnych dyrektora PCPR oraz decyzji rodzących skutki finansowe w tym zakresie,
ll)gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi oraz współpraca i współdziałanie, w tym zakresie z pozostałymi  pracownikami  PCPR,
mm)bieżące współdziałanie ze Skarbnikiem Powiatu, Wydziałem Finansowym Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim i dyrektorem PCPR  w zakresie opracowywania i realizacji budżetu PCPR,
nn)zgłaszania dyrektorowi  konieczności aktualizacji lub zmiany dokumentacji opisu­jącej przyjęte zasady rachunkowości oraz przygotowywania projek­tów takich zmian,
oo)współdziałanie z bankami, urzędami skarbowymi, itp.,
pp)ubezpieczenie obiektu i sprzętu znajdującego się w PCPR,

2)w zakresie spraw  kadrowych:
a)prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników PCPR,
b)prowadzenie ewidencji pracowników,
c)sporządzanie i wyliczanie list płac,
d)wystawianie pracownikom zaświadczeń o zarobkach,
e)sporządzanie deklaracji i raportów ZUS, sprawozdań do GUS w wymaganych terminach,
f)prowadzenie rozliczeń z urzędem skarbowym w wymaganych terminach,
g)prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników,
h)prowadzenie ewidencji realizacji czasu pracy, godzin ponadwymiarowych, urlopów, dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy, sporządzanie planu urlopów pracowników,
i)prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
j)prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników,
k)prowadzenie spraw dotyczących badań wstępnych i okresowych pracowników,
l)prowadzenie spraw okresowej oceny pracowników, zgodnie z przyjętymi w PCPR procedurami,
m)prowadzenie służby przygotowawczej, zgodnie z przyjętymi w PCPR procedurami,
n)prowadzenie naboru pracowników zgodnie z przyjętymi w PCPR procedurami,
o)organizowanie doskonalenia zawodowego pracowników PCPR,
p)organizowanie praktyk studenckich i uczniowskich,
q)współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w Sępólnie Krajeńskim w zakresie organizowania staży, prac interwencyjnych, itp..
2. Wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora.
 


Wytworzył: Zarząd Powiatu w Sępólnie Krajeńskim (14 grudnia 2012)
Opublikował: Zofia Mueller (23 maja 2013, 13:30:16)

Ostatnia zmiana: Zofia Mueller (23 maja 2013, 16:27:57)
Zmieniono: poprawiono estetykę zapisu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2071

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij