UWAGA!!! ZMIANY W WYDAWANIU KART PARKINGOWYCH DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Od 1 lipca zmianie ulegną zasady wydawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Znajdą się one w kompetencjach Przewodniczącego Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności.
Do końca czerwca będą wydawane – jak dotychczas – przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sępólnie Krajeńskim z siedzibą w Więcborku (ul. Starodworcowa 8,
89-410 Więcbork).
Od 1 lipca 2014 roku, karty znajdą się w kompetencjach Przewodniczącego Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Sępólnie Krajeńskim z siedzibą
w Więcborku (ul. Powstańców Wielopolskich 2a, 89-410 Więcbork).
Zgodnie z nowelizacją ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, karta parkingowa wydawana będzie osobie niepełnosprawnej:
- zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności,
mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się,
- osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się,
- placówce zajmującej się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się.
Karta wydawana będzie na czas określony:
- dla osób niepełnosprawnych na okres ważności orzeczenia, jednak nie dłużej
niż na okres 5 lat,
- dla placówek – 3 lata.
Nowe przepisy przewidują również utworzenie centralnej ewidencji kart parkingowych,
która będzie prowadzona przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w systemie teleinformatycznym. System ma funkcjonować od 4 stycznia 2016 r.
Karty parkingowe wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowają ważność
do dnia określonego jak data ważności karty, nie dłużej niż do 30 listopada 2014r.
Wytworzył: Ewa Świerczewska - Borowiak (13 czerwca 2014)
Opublikował: Grażyna Tereszkiewicz (13 czerwca 2014, 13:59:32)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 224